Bilderbok

För någon dag sedan fick jag en förfrågan av Erik, som jag delade hus med i Fellingsbro. Han undrade om jag vill illustrera en bilderbok han skrivit manus till. Ååå vad glad jag blev! för det klart jag vill! Jag älskar bilderböcker, skrev ju till och med en c-uppsats (som visade sig vara en D-uppsats) om barns förhållande och tankar kring bilderböcker.

Så nu har vi spånat lite om stil och inspiration och jag har kollat på massor gamla bilder jag ritat. Det är roligt att prova olika stilar och tekniker, se vad olika material ger för effekt och sånt konstnärligt tjafs. Jag längtar som en tok tills jag kan rita igen! fast jag kanske kan prova att klippa lite? och göra ett kollage... måste prova på en gång...

Tre bilder jag gjorde för många år sedan... 2005 var det kanske. Gillar att se ett motiv med olika färgläggnings tekniker, tror dock att den sista inte är klar... Ser man vem det är som bilderna föreställer?

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad kul att han vill att du ska göra bilderna till boken! :) hoppas armen och handen blir bra fort så du kan sätta igång!

Är det Alice i underlandet?

2012-05-09 @ 16:38:37
Postat av: Anna

Åh vad kul, hoppas nu din arm blir bra snart :)

2012-05-09 @ 19:34:18
URL: http://annacea.blogspot.com
Postat av: Hanna Wallin

Hoppas med att jag kan börja snart! Är pepp till tusen! Det är inte Alice, det är Dorothy. Hon i Trollkarlen från Oz.

2012-05-18 @ 11:06:22
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback