Jag och det som finns i mitt liv 07

Min bästa vän

Jag kan inte välja en ju! Jag har alltid haft flera bästisar och många vänner, ett par stycken polare och några bekanta. Så när jag såg den här rubriken tänkte jag att jag gör om den:

MinA bästa vänNER

Ska jag räkna upp dem som just nu, idag, ikväll när jag sitter här vi datorn, betyder mest för mig så är det utan inbördes ordning: Louise, Johnny, Emma, Emilie och Helena.

Louise, min Tornado och min homie for life! Vi föddes och växte upp ihop. På högstadiet när allt var jobbigt och man inte visste vem man egentligen var vän med, eller varför man var vän med vissa, gled vi isär. Inte för att hon var en dålig vän (hon var ju bäst!) utan för att vi bodde på varsin sida om vattnet och vi var nog tvungna att "hitta oss själva". Sen när vi hade gjort det så blev det dags för lite Tornadopower igen. Jag älskar Losan för att hon alltid har funnits där, i telefonen eller tågresa/bilresa bort när jag bott långt hemifrån, en promenad eller ett telefonsamtal bort när jag bott nära. Hon är ärlig och jag är ärlig och vi är fan bäst på TV-spel!

Johnny är min bästis för han är min bästalovervänochsjälsfrände. Om ni vill veta mer om honom är det bara att läsa ett tidigare inlägg.

 

Emma är min fru och speciella vän. Vi lånade bindor av varandra när vi gick i högstadiet och jag önskar att vi hade umgåtts lite redan då också. På gymnasiet blev vi äntligen vänner och jag kunde vara mig själv, Håkan Hellström eller Göran Persson när vi var med varandra. Hon kommer alltid att ha en plats i mitt liv och i mitt hjärta för hon är min bästis och hon inspirerar mig så mycket. För kreativa, det är vi! Vi hade ett band en gång i tiden, "En liten jävla hund", vi gjorde en tidning, "Surikat" men det bästa är nog ändå "Eufemia". Emma finns alltid nära när jag behöver hennes tröst eller hennes skratt. Önskar bara att vi sågs lite oftare och att vi drog igång ett nytt projekt. För när vi är med varandra är ingenting omöjligt!

Emilie och Helena, mina systrar och vänner för livet. Ni får ett eget inlägg senare i bloggen, håll ut!


Kommentarer
Postat av: Femma

Åh gullis! Då måste jag grina en skvätt nu! Tack! Jag kommer snart. Snart, snart. Kanske på fredag om du kan?

2011-03-16 @ 11:27:42
Postat av: Hanna Wallin

Femma:

Var så god! Jag glömde skriva att vi är bäst på att tjuta med! Det är skönt att gråta med dig. Jag peppar järnet inför söndag ska du veta :)

2011-03-18 @ 09:44:24
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback