musik och minnen

Jag har fastnat i en skiva - igen! Den ger mig lust att måla och rita. Älskar rösten, musiken och känslan. Den väcker känslor, och minnen... minnen från dagen jag första gången såg honom spela på Hultsfred för många år sen. Då när jag var där med dig. Den gången när du blev så där lycklig så du lyste som en sol och jag började nästna böla för du var så fin. Texten får mig och också att tänka på dig. På den gången du var borta och jag höll på att böla för jag var så rädd. Imorgon ses vi. Fan vad jag längtat efter dig ibland!

She's fragile and slender and fading fast
So in a voice so tender she asks if I could lend her a helping hand,
A hand that would end her strife
"Love is only for poets & dreams are for fools
And on all beauty you'll find time's always cruel
If you see what I see, then say after me
I'll fight my firight & do as you ask tonight"


Ever since my heart chose to choose her,
I've known I would lose her
But I will excuse her, I could never refuse her anything
Cause I'm not a poet, no I'm just a fool
And the beauty she speaks of keeps her as the exception to the rule
But I see what I see, so I know what it'll be
I'll fight my fright and I'll do as she's asked me to do tonight


All will be forgiven
It's from love that I've been driven
And time will skip a moment where it's perfect
And I'll kiss her lips as she slips away


You said you'd die for me
You said you'd die for me
So why can't you live for me
Why won't you live for me

 





Kommentarer
Postat av: Malin

Vackert!



Jag blev förresten sugen på att se Velvet Goldmine nu när vi pratat om den. =)

2009-10-23 @ 20:27:40
URL: http://celeritas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Malin:

Ja, det är vackert med vänner :)



Såg den för nån månad sen. Den är fortfarande härlig!

2009-10-25 @ 13:16:09
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback