ord och trams!

En del saker fastnar på hjärnan. de upprepas igen och igen. försvinner inte och kan inte bli glömda. det är både händelser jag varit med om men framför allt är det ord, meningar och citat som hörs inne i mitt huvud. de har inte längre någon egentlig innebörd. jag vet vad de betyder men de har tappat den betydelsen och står numera för en ordföljd som jag tydligen tycker om. för varför annars skulle orden

den baskiska separatiströrelsen


eka i mitt huvud var och varannan dag? en annan goding är

den formidabla krigsmaskinen
.

en som jag vet att människor hatar att höra är alla stationer mellan örebro och hofors,

nästa station ställdalen, ställdalen
.

den sista är ändå lite jobbig för jag måste högt säga alla stationer i ordning och med den speciella förföriska kvinnorösten som ropar ut dem på tåg i bergslagen. en annan ordföljd som är lite jobbig är

i'm unclean a libertine,
and every time you vent your spleen,
 i seem to lose the power of speech,
you're slipping slowly from my reach,
you grow me like an evergreen,
you've never seen the lonely me at all. 


fast jag älskar den mest av alla. den är underbar på tungan och känslan fyller mig med kärlek och samtidigt vemod. för den är vacker, sann och sorglig på samma gång. jag ritade den igår. men vet inte om den är bra nog för orden. måste tänka på dem lite till och avgöra om bilden gör dem rättvisa.

nu tycker säkert alla ni som läser min blogg att jag är galen. ord och en massa trams! men jag tror nog att de flesta har favorit ord och citat som de ömt vårdar i sin hjärna och i sitt hjärta. jag hoppas det, för ord är underbara!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken timing, jag som lyssnade på Placebo igår för första gången på evigheter!



Lycka till med opponeringen!

2009-05-18 @ 15:49:14
URL: http://celeritas.blogg.se/
Postat av: mi

Vad hände med konstant och föda? För det var de två va? :P Fast de kanske är mer tillfälliga, eller?

kramkalas

2009-05-18 @ 18:40:30
Postat av: Hanna

malin:

jag fick ett super placebo sug! det var nog du som sände hit lite tror jag :)

min grupp är bäst på att opponera. så det går nog bra!



mi:

de är nog tillfälliga ord som kommer försvinna snart tror jag. eller inte konstant kanske. det är så bra och konstant aktuellt :D

2009-05-20 @ 17:24:03
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Femma

Jag har massa favoritord som nästan gör mig upphetsad ibland. Jag tänder på ord. Haha.

Fast en meing har etsat sig fast, av en helt annan anledning. Det var en gång när jag var liten & kollade på Disneydags. Då pratade dom om nåt trolleritrick eller om det var att filmtrixa. I varje fall så fattade inte jag, & då tänkte jag: "Det här ska jag komma ihåg så jag kan förklara för mig själv när jag blir äldre!". Men jag har ju glömt bort allt runtomkring, så det jag minns är en rörlig bild på en tumme & ett sudd och en gubbe som säger: "Så griper jag efter suddigummet på bilden såhär.". WHAT? jag fattar inte!

Tack för promenaden, flugan frugan!

Puss!

2009-05-21 @ 10:03:44
Postat av: Marcus Melin

Hej hanna,

Har inte varit inne på bloggen på ett bra tag så jag hoppas de inte är för sent att svara på dina frågor som du hade gällande Wacomen.



"ska köpa mig en wacom (har en trust men den är inte så bra) men har inte hunnit kolla runt än. hur stor är själva ritytan på din? är den bra till tex photoshop? har hört att bamboo fun ska passa bättre till att teckna mm. men tycker du att den här duger?"



Jag tycker den ritplattan som jag har duger för jag ritar inte så ofta, men när jag gör det så är de jäkligt mycket, men anyways. Den är lite för liten tycker jag jag skulle vilja ha en verison större dvs. en A5. A6:an som jag har är lite liten. Hoppas de hjälpte lite, tack för de fina kommentarerna du gav mig också :) din blogg är jäte fin ;D HA DE GÖTT!

2009-05-21 @ 10:46:33
URL: http://marcusmelin.blogg.se/
Postat av: Hanna

femma:

du är så jävla rolig! tänk att du tänkte tanken att du skulle spara en tanke som senare i livet skulle förklara för dig själv!! det är bara du som kan göra det :)

det var en mycket bra promenad. tack själv!

ps. jag ringer till dig snart.

2009-05-24 @ 12:36:16
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Helena

Du är så rolig! Nästa station Storå, Storå! :)

2009-05-27 @ 08:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback