london och peter pan

Nu är jag hemma igen efter vårt besök i london. Det var mycket roligt, intressant och spännande. Jag tycker att vi borde få nåt slags pris för bästa turistande. För det var vi bäst på!  Vi åkte tunnelbana för att hinna överallt och för att få sitta lite mellan all turism. Det blev även bio, Public Enemies och en helt underbar Peter Pan teaterföreställning i Kensington Gardens. Önskar att jag kunde komma på en sådan historia, där fantasi och verklighet flätas samman på ett sätt som gör att man tror att det kan hända på riktigt. Som när man läste Narnia och gick i all garderober man hittade för att se om den inte ledde in i en skog täckt av snö. Eller när man såg på Nils Karlssson Pyssling och tryckte på alla spikar i hela huset och sa "Killivippen". Eller som när man läser Harry Potter och får reda på alla dolda hemligheter som finns runt omkring oss. Jag måste tänka och spåna lite... för jag ska komma på någonting bra!




Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, de där sagoberättelserna som har en förankring till vår verklighet är roligast, för de kan man verkligen leva sig in i! Det s k u l l e ju faktiskt kunna hända, eller hur? =D

2009-07-27 @ 15:05:36
URL: http://celeritas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Klart att de skulle kunna hända! Det vet ju alla. De som förnekar det är bara rädda.

2009-07-31 @ 11:52:09
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att Frankenweenie blir stop motion-film!



Har du förresten kikat på Alice i Underlandet-trailern? Den ska jag se, och i 3D! (filmen alltså, inte trailern.)

2009-07-31 @ 12:19:45
URL: http://celeritas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback