musik och rita och dator

Har hamnat i någon slags 90-tals fas.
det spelas nirvana och smashing pumpkins för fulla muggar! (varför säger man "fulla muggar"? blir det så mycket musik att muggen blir full?) härligt nostalgiskt och asbra! tycker det är asbra.
kollade på videos på you tube härom dagen. det började med guns 'n' roses och kvällen toppades med suede.
allt var asbra!
har även köpt en nine inch nails skiva. "äntligen" ropar malin! för kan ni tänka er att jag har aldrig ägt en sådan. har lånat av vänliga vänner och spelat in på band. för denna NIN period utspelades innan vi ägde någon dator som kunde göra blandskivor. nu är jag stolt och glad när jag sjunger med i starfuckers inc. 

Detta återvunna musikintresse har väckt mina kreativa sidor. på två timmar gjorde jag tre teckningar. det är inte illa pinkat för en liten tjej utan jätte långa flätor. blev ganska nöjd och ska köpa mig fler kritor efter jul.

Jag och min snuttefilt johnny har köpt oss en ny skärm, tangentbord, mus och en helt isärplockad dator. vi trode på seriöst allvar att vi faktiskt skulle kunna sätta ihop den själva. men eftersom vi är helt efterblivna när det gäller teknik får vi panik! pratade med pappa martin nyss och han sa att det vara bara att pilla, inte så svårt. så nu ska här pillas! får ringa samuel och be om hjälp kanske...

Kommentarer
Postat av: Malin

Äntligen!! =D

2008-12-25 @ 18:13:51
URL: http://celeritas.blogg.se/
Postat av: hanna

tänkte väl det malin :D

2008-12-27 @ 23:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback