Jag och det som finns i mitt liv 30

Ett sista ögonblick

Jag har inte haft mitt definivt sista ögonblick än. Den stunden vet jag inte när den sker, och det är ju tur! För tänk vilken ångest att veta när man ska dö! Jag skulle inte koncentrera mig på att leva, bara bli stressad över allt jag vill göra och alla jag vill träffa och att jag efter det ögonblicket inte får något mer. Det är liksom bättre att inte veta när döden kommer...

- "You're Hells Angels, then? What chapter are you from?"
- REVELATIONS, CHAPTER SIX.

(Döden pratar med en annan knutte i Good omens av Terry Pratchett och Neil Gaiman)

 

Men nu är det sista ord som skrivs - de sista på den här otroligt långa listan! Det har inte alltid varit ett så roligt beslut jag fattade 2011-01-06 kl 15:52:27. Många gånger har jag velat skita i den, men jag peppade mig att skriva klart med moroten att jag sen får skriva om vad jag vill. YES!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback