Jag och det som finns i mitt liv 11

Mina syskon

Mina systrar heter Helena, tre år äldre än mig, och Emilie som är tre år yngre än mig. Altså är jag ett så kallat "mellanbarn". Nu bor Helena i Guldsmedshyttan och Emilie i Stockholm, det är långt från Finspång... Men förut så bodde vi alla tre tillsammans, först i vårt rum på Nyhem och sedan flyttade vi till Tegelbruket.

Helena är precis en sådan storasyster som alla borde önska sig. Hon har (nästan) alltid låtit mig vara med henne och hennes vänner och Helena har alltid gett mig stöd när det behövts.  Hon har till och med varit med mig till sjukhuset två gånger, fast hon hatar allt som har med sprutor och läkare att göra! När hon flyttade till Örebro var jag och pappa med och hjälpte till. Den första natten sov hon och jag i hennes säng och på morgonen sa hon att jag skulle lämna min tandborste, för jag fick komma till henne när som helst! Det var mycket sorgligt att säga hej då när vi åkte därifrån, men jag vet att hur långt vi än har till varandra så finns hon alltid där för mig, och jag för henne.

Emilie har gett mig mod till att våga göra saker och viljan att ta dagen lite som den kommer. Vi delade rum när vi var yngre, vilket var mycket roligt och samtidigt jobbigt. Mest jobbigt var det nog för morgontrötta Emilie som många gånger väcktes av att jag sjöng eller klättrade upp och ner för stegen på våningsängen lite extra högt om mornarna. Första kvällen när vi fick varsitt rum var jag lite nervös så min söta lillasyster sov inne hos mig i alla fall. Emilie har alltid varit snäll men under vår tonårstid var det nog mycket hormoner som svallade och vi var otroligt osams om nästan allt! Men när jag flyttade till Fellingsbro blev allt bättre och vi blev goa vänner igen. Jag minns hur svårt det var att säga adjö när hon och Martina skulle åka iväg på deras 3 månaders resa i södra Asien, jag saknade hennes redan innan hon hade åkt! Emilie får mig jämt att bli glad och jag vet att hon också finns nära fast det är många mil emellan oss.

 

Älskar mina systrar så mycket och jag är så glad att vi har varandra och kan dela på både sorg och glädje.
May all of your dreams come true!




Kommentarer
Postat av: Karin

Hanna! Blev glad in i själen när du skrev och att du har en så fin blogg!! Tänk vad vackert du skriver om dina systrar med!

Jag hoppas att du mår bra och att vi ses snart:)

kram Karin

2011-06-21 @ 10:52:19
URL: http://lejonkaka.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad fint skrivet Hanna!! Jag blir alldeles tårögd! Älskar dig massor o längtar tills du kommer hit i helgen!! <3 <3

2011-06-21 @ 16:33:04
Postat av: Hanna Wallin

Karin:

Din blogg är fin juh! Mina systrar är också fina :)



Helena:

Det ska bli grejt att ses! Sen kommer jag ju igen när vi ska till Nora :)

2011-06-22 @ 19:53:21
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Emilie

<3 Gooa Hanna. Varmt att läsa. ÄLSKAR DIG!

2011-06-23 @ 21:40:22
Postat av: Sofia Karlsson

Goddag! vad rolig din blogg verkar vara! lär verkligen att läsa dina poster lite mer. :) Hoppas du har en trevlig dag =)

2011-06-29 @ 15:26:47
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback