Jag och det som finns i mitt liv 09

Min tro

Jag har dragit mig för att skriva detta inlägg, för jag var osäker på vad min tro. Jag tror nog på det mesta, är väl lite lättlurad kanske... Men jag är inte aktivt religiös och lever mitt liv efter någon religion. Jag tror mer att allt som vi tror på finns. För vår fantasi har skapat det av en anledning, vi behöver tro på saker som ger oss tröst, styrka eller bara någonting mer än det vi ser, hör eller kan ta på. Jag tror fortfarande att det finns troll i skogen, att änglarna bakar när himlen är röd och att min mormor kommer och hälsar på ibland. För jag behöver en värld fylld av sagoväsen, änglar och närhet till de som inte lever längre. Min själ (jag tror visst på en själ också) finner ro i att gå i skogen och fantisera om allt som jag inte ser. Livet är så mycket mer än bara här och nu!

Jag tror också att livet blir lättare och mer värdefullt när jag har en positiv syn på mig själv och det jag gör. Jag orkar till exempel inte läsa en del personers ständiga gnäll på FB statusen om hur jobbigt det är att tvätta, vilken idiot de satt bredvid på bussen, att de var tvungna att åka buss, att det snöar och att de måste städa eller gå till jobbet. Ingenting blir bättre av att gnälla och jag blir inte mer värd att äta choklad bara för att folk kommenterar hur duktig jag var som simmade i 30min. Jag är alltid värd det jag vill ha och jag simmar för att må bra och jag städar för att jag trivs när det är rent och bussen är mer miljövänlig än att åka bil ensam. Jag tror att jag är en del i det stora och mina val och min attityd påverkar inte bara mig själv, utan dig och dig och dig och dig och er och dom och han och hon och det djuret och allt!

 

“Rustling and bustling” av Theodor Kittelsen (1851-1914). En person som lät naturen vara ett levande väsen. 



Kommentarer
Postat av: Losan

Håller med dig Hanna. Mycket bra skrivet=)

2011-04-10 @ 10:44:35
Postat av: Hanna Wallin

Tur att vi är så gamla och visa :)

2011-04-11 @ 19:18:50
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback