bok och möbler och promenad och fika och allt som är göttigt!

Den här veckan har vi ingeting i skolan förens på fredag. så jag är ledig! YES!

Idag har jag läst (inte skolbok utan brabok) och möblerat om i ritrummet. tycker att det är bättre här inne nu. får se om johnny håller med... jag vill i alla fall att vi gör oss av med fåtöljen som står här inne. den luktar fän! det är så det sticker i näsan och när jag sitter i den får jag ont i huvudet. men johnny säger att det gör den inte alls. är det inbillning?

I lördags var det salstenta. den gick bra. det var en fråga jag är osäker på, resten klarade jag galant! mycket tack vare samarbetet inför pluggningen med min "super-tenta-plugg-grupp" och "förhörandet" kvällen innan med mina grannar. på kvällen var jag hos familjen sköld + bror. vi spelade buzz, åt snacks och kollade på film.

I går var jag på promenad med emma och lovis. bebben är numera ett barn. det var skönt och behövligt. ingen kan få mig att må bättre så som frugan. även om man inte pratar om det som är jobbigt så känns allt bättre. hon får mig helt enkelt att bli glad vilket i sin tur leder till tänk och rationalisering och så blir allt bättre. när jag kom hem ringde johnnys kompis och frågade om jag ville gå på café med henne. jag sa ja. sen fikade vi. hon är snäll och somrig även när det snöar. svt play är skitbra! kollade på så ska det låta igår. man kan ju kolla på vad man vill när man vill!! sedan när min lille snupilupi kom hem gjorde vi pizza. den godaste pizzan vi ätit på länge! så god att vi var tvugna att high fiva när vi åt!

Guuud vad skönt det är att vara ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback