2008 och lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

ja, det gör jag varje år. jag flyttade till norrköping, blev moster till ella och lovis, började på universitet,  och en massa annat som jag aldrig gjort förr.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

jag ger aldrig sådana löften så jag hade inga att hålla.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
jähä! emma och anders fick en liten lovis. helena och magnus fick en liten ella.

4. Dog någon som stod dig nära?
nej.

5. Vilka länder besökte du?
sverige

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
mer motivation att göra saker och ting. har varit som en deg i min bruna soffa och väntat på nästa dag. nu ska här bli andra bullar!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
födelsedagar och flytt- och farväldagar.

8. Vad var din största framgång 2008?

min insats på haga hemtjänst i örebro, att jag sökte till universitetet i norrköping och kom in och klarade av kursen "leva i världen"!

9. Största misstaget?
vet inte... att jag inte ringt till mina vänner fast jag ville prata med dem.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
klättrade in genom ett fönster och fick ett bulblåmärke som hurtade som fan! nån släng av magproblem som fortsatt gå sin gilla gång. är här med inne på mitt 4e år som mattråkigapsmalochhungrigperson.

11. Bästa köpet?
den nya datorn och britta och cittran och bibbi och lampan i hallen och den stora byrån tror jag.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
onödiga saker som är fina och billiga på loppis.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

ja det var massor som gjorde mig glad: flytt till familj och vänner, lovis som kom som en vårdag, fest i sommarvärme, liseberg, havsbad, uppsala, skolan, kalas, ella som kom som en skänk från ovan och så klart johnny som alltid gör mig lycklig! 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

svårt... jag har stängt av mitt musiköra det här året. men en som fastnade som fän är "jesus boy" med danny and the nightmares.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare än de senaste åren men ledsnare än när jag var typ 5. då var allt kalas! indianer i skogen, disney dags, lördagsgodis och bus, bus, bus!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
tränat och diskat!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
slöat och gnällt!

18. Hur tillbringade du julen?

julafton på ängen med anderssons, juldagen i en buss, i en bil, i en soffa och slutligen annandagjul hos min mamma och pappa med familjen nilsson och systern och bebben. 

19. Blev du kär i år?
jag blir alltid kär!
20. Hur många one night stands?
0

21. Favoritprogram på TV?
project runway.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
nej.

23. Bästa boken du läste i år?
det är nog "mig äger ingen". läs den!

24. Största musikaliska upptäckten?
ingen aning! inte upptäckt så mycket nytt... mest återupptäckt gamla godingar.
 
25. Något du önskade dig och fick?
nära till min fru och samiy och mamma och pappa och syster och tiger och tornado!

26. Något du önskade dig men inte fick?
snö.

27. Årets bästa film?
minns inte vad jag sett i år... om jag såg "across the universe" i år är det den.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
jag var bakfull och åt tårta med familj och vänner som kom från alla håll och kanter i landet. det var skitkul!!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
13 rätt på tipset kanske.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
klädstilen var den samma som tidigare: billigt och skönt och snyggt.
gångstilen var nog även den samma: snabt på korta små korvben med böjd rygg.
sovstilen var hårdare än året innan: högt upp kan ingen ta mig!
skrivstilen blev bättre. blir dock fortfarande snyggast med svart tucsh.

31. Vad fick dig att må bra?

alla snälla och jag själv.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
vet inte... det var väl page och plant som vanligt. och iggy pop :)

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
den om miljön. gör mer och åk mindre!

34. Vem saknade du?
alla som inte var med mig. 

35. De bästa nya människorna du träffade?
de i grupp i, mycket trevliga och sympatiska människor. min nya syjunta!

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
planera. då går det bättre.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"blue is the sky, i wonder why
 to live or die, or apple pie"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback